“Воплочення” (о. Карлос Буела, ВС)

   Син Божий, друга Особа Пресвятої Трійці, стався Чоловіком, щоб могти померти на хресті заради всіх людей: «Тому, входячи у світ, говорив: «Ти не хотів ні жертв, ані приносу, але приготував єси тіло мені» (Євр. 10, 5).

   Воплочене Слово повністю виявляє всі таїнства нашої святої віри: «Багаторазово й багатьма способами Бог говорив колись до батьків наших через пророків. За останніх же оцих днів Він говорив до нас через Сина, якого зробив спадкоємцем усього і яким створив віки» (Євр. 1, 1-2). Чотири головні речі, які Христос виявляє про себе:

а. Показується як Той, Хто не тільки передує Своїй Матері, не тільки передує створенню, але передіснує з початку без початку від Бога, тобто, що Його Особа є вічною, як вічним є Бог, і тому Його Особа є божественною: «На початку було Слово…, воно було на початку з Богом» (Ів. 1, 1-2).

б. Проявляє Себе як Той, Хто знаходиться біля Бога: «і Слово було з Богом» (Ів. 1,1), тому Його Особа є Особою Сина, відмінною від Особи Отця, хоча й має ту ж гідність та владу.

в. Показується рівним Богові, співістотним з Отцем: «І Слово було Бог. Все було створене через Слово, і ніщо, що було створене, не було створене без Нього» (Ів. 1, 1.3).

г. Показується як правдивий Бог і правдива Людина, у з’єднанні двох природ в одній особі Христа. Особа Божа: «Слово сталося Тілом і оселилося між нами» (Ів. 1, 14), щоб ми могли стати «синами Сина». Ісус Христос є один-єдиний, так як має тільки одну Особу, що могло б бути неможливим, якби мав більше, ніж одну особу.

   Воплочення – перша і основна тайна Ісуса Христа (…).

(о. К.Буела, ВС, “Служебниці”, т. І, ст. 34-35)

This entry was posted in статті and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Ваш коментар